לו"ז הכנס והרצאות

הכנס יתרחש ב-10 לנובמבר, יום חמישי בערב.

לוח זמנים
19:00-19:30 התכנסות
19:30-20:30 סבב הרצאות ראשון
20:30-20:50 הפסקה
20:50-21:50 סבב הרצאות שני
21:50-22:00 הפסקה
22:00-22:30 פאנל

ההרצאות

(בפלאפון? מומלץ לסובב למצב אופקי)

שם מרצה על המרצה שם הרצאה על ההרצאה
איתמר קרביאן איתמר משחק ומנחה משחקים מזה שלושים שנה, מאלתר ומורה לאלתור מזה כחמש עשרה שנים, ובעברו ארגן אירועים ויצר תוכן משחקי תפקידים במגוון של מסגרות והזדמנויות. עיניים על המטרה אחד מהדברים שאנחנו רוצים לייצר אצל השחקניות שלנו הוא הרגשה של התקדמות דרמטית: חקירה של הדמות, מפגש עם תקוותיה ופחדיה הגדולים, התפתחות וגילוי של צדדים חדשים ובלתי מוכרים, רגעים של כישלון צורב וניצחון אדיר.

אנחנו נתמקד בכלי אחד מתחום הדרמה, הכתיבה והמשחק על מנת לנתח את דמויות השחקן במשחק שלנו וליצור בשבילן את האתגרים, רגעי הסכנה, החברים לדרך, האויבים והסיטואציות שיובילו אותן לשיאים הדרמטיים הראויים להן.
אסיא גרינברג אסיא מנחה את הסכת (פודקאסט) משחק התפקידים "מביכים ודרקונים", מנהלת בקבוצת הפייסבוק "משחקי תפקידים בישראל", לארפיסטית, עורכת תוכן בהסכת הלארפים העברי "חיים בתוך המשחק", כותבת ומנחה משחקי תפקידים ותעלומות רצח. אפקט הפודקאסט ריח של דם חדש באוויר! לתחביב מצטרפים, משני מתרסי המסך, מנחות ושחקנים חדשים, שנחשפו לעולם המדהים של משחקי תפקידים דרך המדיה.
קריטיקל רול, הרמון קווסט, ואפילו מביכים ודרקונים, ודומיהם – כולם נותנים בשנים האחרונות את הטון שלהם בשולחנות של כולנו, באופן ישיר או עקיף.
נשבור קצת מיתוסים, נדבר על היתרונות מול החסרונות, תיאום ציפיות נכון, דינמיקה, משחק פרפורמטיבי לעומת משחק חברתי ולמה כדאי לשים לב.
דניאל שחם דני התחילה לשחק משחקי תפקידים לפני כמעט עשור, והתחילה להריץ משחקים שנה לאחר מכן במספר שיטות (מו"ד 4 + 5, CoC, PbtA ועוד).
מאז ומתמיד היא הייתה חובבת פנטזיה, מיתוסים, משחקים ועולמות אחרים.
מעבר לעבודה בתור מדריכת חוגים, היא גם לארפיסטית, אמנית וגיימרית.
אל תשימו סומבררו על הצ'ופאקברה ברוב המדיה היום, גמדים הם סקוטיים, אלפים הם בריטים וערפדים הם ישירות מהתקופה האליזבטנית- כולם יודעים את זה.
אבל האם הם חייבים להיות?
בעולם שלנו יש כל כך הרבה תרבויות מגוונות ומדהימות, עם מגוון מטורף של מנהגים ואמונות. אז למה כולנו נתקעים על אותן שלוש מדינות באירופה?
בהרצאה שלי נעבור על איך לבנות עולם ותרבויות שמתאימות לו, איך לשאוב השראה מהעולם האמיתי בצורה מכבדת, ואיך לקחת את העולם שכבר קיים אצלכם ולהעשיר אותו ולמלא אותו בעוד זרמים, אמונות ומנהגים.
אז קדימה, תשאירו את המבטא הבריטי מאחור, ובואו לבנות איתי עולם.
טל קארו קארו משחק משחקי תפקידים קרוב לעשור. חובב משחקי מלחמה ומשחקי מחשב.
מנצ'קין בקטע סביר, עורך דין חוקים מטונף, חובב קרבות מושבע גם במשחקים שולחניים וגם מחוץ להם.
בזמנו החופשי הוא לארפיסט וסטודנט.
גרזנים ומאנצ'קינים: קרבות מעבר לגלגולים קרבות הם חלק בלתי נפרד ממשחקי תפקידים שולחניים. לא סתם אנחנו מוציאים הון קטן על קוביות – בכל אחד מאיתנו יש את הרצון לזרוק קוביות ולכסח לכמה דרקונים את הצורה (או להיכשל בכך בצורה מדהימה). בהרצאה שלי אנחנו נתמקד בנושא הקרב, איזה סוגי קרבות קיימים, מה המטרה של כל סוג, ואיך ניתן להפוך אותם ליותר "אמינים". אנחנו נדבר גם על האתגרים השונים בקרב (לא בהכרח האוייבים), איך להפוך אותם למגניבים ואינטרקטיבים יותר, ואיך להפוך קרב של "בוס אחד גדול" למשהו יותר מ"אני מרביץ לזה עד שזה מת" אז יאללה! ניפגש מעבר למסך!
שחר ביבר שחר משחק ומריץ משחקי תפקידים למעלה מעשור במספר שיטות (מו"ד 3.5/5, נשגבים ועוד).
כשהוא לא מגלגל קוביות מסביב לשולחן, הוא גם גיימר, מטאליסט, בלשן ומתכנת.
איך אומרים "גלגלו יוזמה" באלפית? שימוש בשפות שונות זה תחום בעייתי במשחקי תפקידים שולחניים, בעיקר כי אף אחד לא באמת מדבר גמדית. לכן, ברוב המשחקים מתעלמים מהנושא ("הם מדברים אינפרנל, אף אחד מכם לא מבין") או מתייחסים אליו בצורה שלדעתי לא מכבדת את העניין ("הנה טבלת המרה של אותיות מדרקונית לאנגלית").
איך בכל זאת נוכל להפיח חיים בפאן הזה בעולמות שאנחנו יוצרים? בהרצאה אדבר על בניית שפות אמינות, שימוש בשפות אמיתיות כהשראה לשפות פנטזיה, ואפילו על איך גורמים לדיבור להישמע זר עד כדי לא אנושי.
יזהר יצחקי יזהר, קצין ועו"ד ביום ומנחה וחובב מורשת TSR בלילה, החל את קריירת המ"ת עם קלאסיקות דוגמת משחק EOB וקופסאות ה-BECMI המיתולוגיות. מאז שיחק, הריץ ובנה מערכות נגזרות במגוון שיטות לרבות AD&D, שיטת PF ומערכת 5E, בקבוצות עצמאיות, בחוגים ובמוסדות חינוך (טריוויה: זוכה פרס "שה"מ מצטיין" באחד מכנסי חברת אוליב ז"ל 🙂 ) הנשק הסודי שלכם: רעיונאות, חדשנות ויצירתיות שיטתית למנחי משחקי תפקידים זה יכול לקרות ממש בהתחלה, או אחרי כמה שנים טובות, אך מתישהו בקריירת המשחקים שלכם, ייתכן שתחושו שהרעיונות נגמרו, והבאר היצירתית תידמה לכם או לשחקניכם כיבשה וחרבה. זה קרה גם לדובר, שחקן ומנחה ותיק.
בהרצאה קצרה, נחשוף כמה גישות מאורגנות ומוכחות לפיתרון בעיות, להמצאתיות ולרעיונאות שיטתית, שיכולים לשמש אותנו בכל הקשרי ההנחיה (ואולי בחיים עצמם 🙂 ).
יחדיו, נדון בדפוסים וכלים להמצאות חדשות ולעדכון או שדרוג משמעותי של בסיס קיים למכניקה, מערכות (קמפיינים), סשנים, דינמיקות, היתקלויות ואג'נדות משחקיות.
בשאיפה, המתודולוגיה המעשית תוכל לשמש את המשתתפים לניסוח רעיונות ולפיתוח הנחייתי כבר בסשן או בקמפיין הבא שלהם.